Owoce

Owoce

czwartek, 30 stycznia 2014

[80] Goździkowa pasta do zębów Dabur

Czasem mnie pognie i poddaję się modzie na super hiper zdrowe eko coś.
Takim czymś była, zakupiona przed rokiem w jakimś otumanieniu przedziwnym, ajurwedyjska pasta do zębów firmy Dabur. Goździkowa. Ziołowa.


Zakupiłam ją w eko sklepie, nie analizując składu. Taka dobra wszak, polecana, ziołowa, zdrowa i w ogóle wodotryski i fajerwerki.
Przyszła, przeczytałam skład dłuższy od inwokacji Pana Tadeusza i ... nie odważyłam się używać. 

Oto co zawiera:

Skład: Aqua (purified water), calcium carbonate , glycerin, Herbal extract (extract of anacyclus pyrethrum, acacia arabica, mimusops elengi, symplocos racemose, Eugenia jambolana), Sodium benzoate, pectic enzyme, calcium oxide, sodium lauryl sulphate, carrageenan, flavour (menthol, mentha viridis (spearmint) leaf oil, mentha piperita, citrus medica limonum (lemon) peel oil, Anethole, eucalyptol, coriandrum sativum (coriander) seed oil, zingiber officinale (ginger)root oil, Eugenia, Caryophyllus (clove), flower oil), Sdium Silicate, Sodium saccharin.

Woda
Węglan wapnia - utwardzacz, barwnik, środek utrzymujący zasadowy odczyn, rzekomo oczyszczający zęby z osadów;
Gliceryna - zdania podzielone; niby niezbyt cudowna w pastach, ale jest we wszystkich bez fluoru a i w tych z fluorem w większości;
Ekstrakty roślinne
Benzoesan sodu! - konserwant, szkodliwy dla ludzi i zwierząt; 
Enzym pektynowy
Tlenek wapnia
SLS! - spieniacz, wysuszający, podrażniający, bardzo źle działający na śluzówkę, mogący powodować owrzodzenia jamy ustnej;
Karagen! - kancerogenny, mogący powodować wrzodziejące zapalenie jelita grubego;
Aromaty
Krzemian sodu - krzemionka czyszcząca i polerująca;

To ja już jednak wolę klasyczną pastę z fluorem o prostym składzie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo proszę nie zapraszać i nie "wyróżniać" mnie żadnymi łańcuszkami.
Dziękuję.