Owoce

Owoce

poniedziałek, 10 marca 2014

[93] Łowicz - dżem 100% owoców

Stał się cud pewnego razu...

Ktoś pomyślał i zrobił dżem z owoców, bez syfu. Tylko czemu tak późno?


Smaki podobno są tylko cztery. Strona Łowicza mówi, że są to: truskawka, brzoskwinia, wiśnia i czarna porzeczka.
Próbowałam wiśni i truskawki, porzeczki póki co nie umiem znaleźć.
Dobre.
Słodkie. Jak to produkty z owoców. :)

W składzie nie mają nic sztucznego. Owoce, sok jabłkowy (zamiast regulatora kwasowości i jako źródło pektyn), zagęstnik naturalny - pektyna.

Pektyna to nic innego jak mieszanka węglowodanów z różnych roślin.
Pektyny tworzą żele w kwaśnym środowisku. Dlatego tak często wykorzystywane są jako zagęstnik dżemów, konfitur itp.
Są naturalne. Nieszkodliwe.

Najwięcej pektyny zawierają wytłoki jabłek oraz skórki cytrusów. W warunkach domowych można ją sobie zrobić z jabłek i samemu naturalnie zagęszczać przyrządzone samodzielnie dżemiki.

Cena nie jest niska, ale jakość dobra. Warto.

7 komentarzy:

  1. O proszę. Uwielbiam dżemy, ale nigdy nie mogłam znaleźć takiego bez świństw. Ten jest bez cukru? Jak tak to już jest mój <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest dosładzany. Zawiera naturalne cukry owocowe.

      Mam w domu. Bardzo dobry.
      Nie objadam się dżemami, ale lubię jako dodatek, np. do naleśników.
      Ten jest porządny. I co ważne - smakuje lepiej. :)

      Usuń
  2. Biedronka ma to samo, pod hasłem "100% owoców", skład taki sam, cena ciut niższa. Truskawka przepyszna jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze dżemy.Uwielbiam brzoskwinię, udało mi się też trafić raz na figowy :)
    Biedronka faktycznie miała w ofercie to samo, bodajże za 5 zł (łowicz chyba 7-8) ale już nie mogę znależć

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadam dżemów tej firmy - często kupuję jednak powidła firmy https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe :-). Uwielbiam je! Zresztą, Herbapol poza produkcją powideł zajmuje się również produkcją herbat oraz syropów.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę nie zapraszać i nie "wyróżniać" mnie żadnymi łańcuszkami.
Dziękuję.