Owoce

Owoce

środa, 14 czerwca 2017

[171] Olejek jojoba - Ol'Vita

Kocham wiosnę, uwielbiam pasjami... Niestety ma ona jedną wadę, skóra po zimie nie ogarnia i wiosną wychodzi cały sucz, jaki wyhodowałam przez zimowe miesiące.

Stan skóry pod oczami - dramat. Policzki ciągną i niczego nie przyjmują. Żaden krem nie daje rady.
Zaczęłam kombinować z olejami. Najpierw z migdałowym - niestety poza zaskórnikami nie uzyskałam żadnego efektu.
Potem przyszedł czas na kokos. Tak wszyscy chwalą, więc podjęłam próbę, tym bardziej, że nie wymagało to ode mnie żadnych nakładów finansowych - litr oleju stoi zawsze w lodówce.
Niestety moja skóra nie lubi oleju kokosowego podanego bezpośrednio na nią.

Postawiłam więc na zielone. Zakupiłam dwie sztuki i rozpoczęłam próby.

Na pierwszy ogień - olejek jojoba.
Muszę Wam powiedzieć, że to fajna rzecz. Polecam spróbować. Pewnie wiele zależy od skóry, ale produkt jest tani i można go użyć na wiele sposobów.


Oto moje kombinacje: 

- jako dodatek do kremu; biorę trochę kremu na rękę, dodają dwie krople olejku i smaruję twarz, szyję, dekolt;
- jako dodatek do kremu do rąk - stosowany jak wyżej;
- po zabiegach kosmetycznych, tj. mikrodermabrazja; można bezpośrednio lub z kremem, o którym wiemy, że nie podrażni po zabiegu;
- po mezoterapii bezigłowej; jak wiadomo zabieg ten mocno podrażnia skórę i nigdy w życiu nie należy po nim nakładać kosmetyków z mieszanym składem, a im dłuższy ten skład, tym gorzej; najlepsze są tu oleje i jojoba nadaje się do tego świetnie;
- kilka kropli jako dodatek do maski stosowanej na włosy;
- bezpośrednio na skórę palców rąk, np. po sprzątaniu lub użyciu jakichś detergentów; przeciwdziała wysuszeniu i pękaniu skóry (a mam z tym problem); 

Nie próbowałam jeszcze bezpośrednio na włosy, tzn. na końcówki. Mam krótkie i cieniowane włosy i zabieg ten byłby trudny, ale na długie, proste i równo przycięte z pewnością bym spróbowała.
Niestety los nie obdarował. :)

Co robi jojoba?

- nawilża suchą skórę;
- jak to olej - chroni przed utratą wilgoci;
- posiada lekkie działanie bakteriobójcze i grzybobójcze; można go więc stosować do skóry tłustej i problematycznej;
- uelastycznia, wygładza skórę;
- nadaje blask włosom, nawilża je, wspomaga ich regenerację;
- chroni skórę przed działaniem wolnych rodników; 
- w żaden sposób nie wpływa negatywnie na wydzielane sebum;

Co zawiera? 

- witaminy z grupy A i E;
- naturalny lekki filtr UV;
- fitosterole;
- skwalen - ten sam który jemy w oleju rekina;
- palmitynian cetylu - naturalny emolient, zmiękczający i uelastyczniający skórę; tworzy warstwę okluzyjną na powierzchni skóry, dzięki czemu  nie traci ona wody;
- estry kwasów tłuszczowych;

foto pochodzi ze strony searchhomeremedy.com

Olej przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu. Latem świetna będzie do tego łazienka bez okna, albo łazienkowa szafka - jeśli  mamy okno.
Uwaga - w lodówce tężeje, coś jak miód. Trudno go potem aplikować, jeśli buteleczka ma dozownik.

Znacie, używacie? Pochwalcie się.
Pozdrawiam!

6 komentarzy:

  1. Akurat tego jojoby nie mam, ale jest na mojej liście. Przetestowałam za to olejki z maruli, pistacji i nasion malin i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinkę przerobiłam i lubię. Bardzo przyjemna. Pozostałych nie znam. Który najlepszy?

      Usuń
  2. Ekstra z tymi olejkami, wszystko klarownie wypisane :) Dobrze, że po długiej fascynacji plastikiem wracamy do kosmetyków ekologicznych! Dla wrażliwej skóry to świetne rozwiązanie, poza tym dobrze się wchłaniają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, czy polecicie jakieś dobre sklepy z kosmetykami naturalnymi? Stacjonarne poproszę na Pomorzu Zachodnim, a internetowe gdziekolwiek :) Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie cudnyja używam bezposrednio na skórę tylko mi nie bardzo pasuje ten orzechowy zapach więc dodałam ulubionego olejku.nie jełczeje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Olejek jojoba na prawdę potrafi zrobić robotę ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę nie zapraszać i nie "wyróżniać" mnie żadnymi łańcuszkami.
Dziękuję.